جستجو

ورود/ثبت نام

کولر صنعتی

کولر صنعتی

فهرست مطالب

کولر صنعتی

برای فضاهای باز و نیمه باز، کولرهای صنعتی تنها راه حل کارآمد و کاربردی هستند.

منظور از کولرهای صنعتی خنک کننده برای فضاهای باز و نیمه باز بزرگ است. آنها بر اساس اصل خنک کننده هوای تبخیری کار می کنند، که در آن هوای تازه به طور مداوم از طریق کانال های هوا و خروجی های هوا تامین می شود و از طریق پدهای خنک کننده و آب خنک می شود. با عرضه مداوم هوای خنک، هوای گرم حاوی ناخالصی، بو و گرد و غبار از اتاق خارج می شود و در نتیجه یک محیط خنک، تهویه، تمیز و راحت ایجاد می شود.

خنک‌کننده‌های صنعتی تقریباً در هر مکانی یک اثر خنک‌کننده شگفت‌انگیز مؤثر ارائه می‌کنند. کولرهای صنعتی به کولرهای باتلاقی صنعتی یا کولرهای تبخیری صنعتی نیز گفته می شود. آنها برای ارائه خنک کننده قدرتمند در مقیاس بزرگ در کارخانه ها، فضاهای داخلی بزرگ و مناطق بیرونی استفاده می شوند. چنین سیستم هایی همچنین به عنوان یک راه حل خنک کننده مقرون به صرفه در مناطق آب و هوای خشک استفاده می شود.

در چه جاهایی از کولر صنعتی استفاده می شود؟

کولرهای صنعتی با تبخیر آب برای کاهش گرما و مرطوب کردن هوا در فرآیندی مشابه فرآیندهای طبیعی عمل می کنند. آنها نسبت به تهویه مطبوع سنتی سازگار با محیط زیست و در مصرف انرژی کارآمدتر هستند. به طور معمول، آنها همچنین قدرتمندتر از فن های معمولی در فضای باز هستند. از جمله مکان های کلیدی که از آنها برای خنک کردن استفاده می شود می توان به انبارها، کارخانه های تولیدی، کارگاه ها، سایت های ساختمانی و آشیانه ها اشاره کرد. سایر موارد عبارتند از سالن های ورزشی، اسکله های بارگیری، چادرهای بزرگ، گاراژها، مزارع، رویدادهای ورزشی، انبارها، مناطق استخر یا پاسیو و غیره.

انواع کولر صنعتی

1) کولرهای تبخیری قابل حمل

کولرهای هوایی قابل حمل همچنین به عنوان ، یکی از انواع کولرهای هوای تبخیری صنعتی شناخته می شود  . اینها بیشتر در مناطق تجاری مانند انبارها و گاراژها کاربرد دارند. آنها همچنین می توانند در سایر مکان های بیرونی مانند پاسیو استفاده شوند. اندازه های معمولی تا 13000 متر مکعب در ساعت می رسد.

2) کولرهای تبخیری نصب شده

اینها بیشتر برای محیط های تجاری یا صنعتی بزرگ ساخته شده اند و با جابجایی هوای گرم به بیرون کار می کنند. کولرهای صنعتی شامل کولرهای بادگیر پنجره ای یا دیواری ، کولر تخلیه کشویی و کولر تخلیه پایین هستند. به طور معمول، میزان هوای خنک آنها به 30000 متر مکعب در ساعت در هر واحد می رسد.

کولر صنعتی
کولر صنعتی

مزایای کولر صنعتی

  • قبوض کم برق

مصرف برق حدود 90 درصد کمتر از AC.

  • تعمیر و نگهداری کم

کولرهای صنعتی دارای قطعات مکانیکی بسیار کمی هستند، بنابراین هزینه سرویس و نگهداری پایینی دارند.

  • دوره بازپرداخت کم

برق کمتر به معنای کاهش هزینه سربار است. هزینه نصب خود را به سرعت بازیابی کنید.

  • بهبود روحیه کارکنان

شرایط کاری بهتر در محل کار باعث روحیه بهتر کارکنان می شود.

  • بهره وری بهبود یافته

هجوم مداوم هوای تازه محیط کاری راحت را تضمین می کند و در نتیجه بهره وری را افزایش می دهد.

  • راه حل های نصب انتها به انتها

برای نصب سریع، آسان و سرتاسر به طیف وسیعی از لوازم جانبی دسترسی داشته باشی

 

 خنک کننده تبخیری چگونه کار می کند؟

خنک کننده تبخیری در لغت به معنای خنک کردن با استفاده از آب است یا در واقع همان کولر آبی. آن احساس خنکی را که هنگام خروج از استخر روی پوست خود احساس می کنید را به خاطر دارید؟ این خنک کننده تبخیری طبیعی در محل کار است. به همین ترتیب، نسیم خنکی را که در سطح دریاچه می وزد احساس می کنیم. با تبخیر آب، دمای ذرات هوا در تماس با آب مایع زیر کاهش می یابد. این به دلیل یک واکنش گرماگیر است که رخ می دهد. این واکنش آب مایع را به گاز تبدیل می کند و در نتیجه دمای مولکول های هوای مجاور را کاهش می دهد.

یک دستگاه خنک کننده تبخیری با استفاده از این اصل کار می کند. این فن به عنوان یک فن خنک کننده عمل می کند که از سه چیز کلیدی استفاده می کند: آب، سطح خیس شده و پمپ. پمپ ذرات هوا را در آب می کشد و دمای آنها را کاهش می دهد. پمپ توسط یک سیستم کنترل مکانیکی واقع در دستگاه خنک کننده کار می کند. سپس فن چرخان هوای خنک شده را در فضای مورد نظر توزیع می کند.

 

 خنک کننده تبخیری چقدر موثر است؟

کاملاً، و تقریباً در هر نقطه از این سیاره قابل استفاده است. با این حال، به دلایل واضح، خنک کننده تبخیری بیشتر در آب و هوای خشک استفاده می شود. در واقع این مناطق جایی هستند که این سیستم خنک کننده بیشترین کارایی را دارد. کولر مرداب از گرمای هوای بیرون برای شروع این فرآیند تبخیر استفاده می کند. این بدان معناست که کارایی آن نیز تحت تأثیر عواملی مانند رطوبت کلی و سطوح دما قرار می گیرد.

 

یک کولر صنعتی چقدر آب مصرف می کند؟

مقدار آبی که کولر شما استفاده می کند به سه عامل اصلی بستگی دارد:

اندازه واحد:

به طور کلی، هرچه دستگاه کوچکتر باشد، آب کمتری مصرف می کند. به عنوان مثال، سیستمی که کمتر از 100 وات یا 500 CFM است به طور متوسط ​​کمتر از 4 لیتر در ساعت است. از طرف دیگر، یک واحد بزرگتر ممکن است تا 20 گالن مصرف کند.

 

ترکیب گرما و رطوبت:

در یک روز خشک، سیستم در مقایسه با یک روز مرطوب، آب بیشتری مصرف می کند و خنک کننده بیشتری را ارائه می دهد.

نحوه استفاده از شیرهای تخلیه:

دریچه تخلیه اجازه می دهد تا آب بازیافت شده به بیرون تخلیه شود و به جای آن از آب شیرین استفاده شود. تخلیه آب بازیافتی از کولر ضروری است زیرا از تجمع رسوبات معدنی در آب که تمایل به ایجاد آسیب و خوردگی دارند جلوگیری می کند. با این حال، باید بدانید که تخلیه مداوم ممکن است منجر به مصرف 50٪ بیشتر آب شود. هنگامی که به طور متناوب تخلیه می شود، مصرف آب اضافی را می توان تا حدود 10٪ کاهش داد.

 نحوه نگهداری کولر صنعتی

اگر به دنبال یک سیستم خنک کننده برای ساختمان های تجاری یا صنایع هستید، انتخاب  کولرهای تبخیری صنعتی  یک گزینه عالی خواهد بود. در زیر نکاتی ذکر شده است که می تواند به نگهداری کولرهای صنعتی کمک کند.

  • تمیز کردن خنک کننده صنعتی تبخیری

برای اطمینان از زنگ زدگی کولر، اتصال آب را قطع کنید، ظرف آب را با شلنگ بیرون بیاورید و تمام کثیفی ها و مواد معدنی را که در ماه های زمستان در کولر نشسته اند تمیز کنید.

  • تعویض منظم پدهای کولر

پدهای کولر را به طور مرتب تعویض کنید پدها روی کولر فشرده می شوند. باقی ماندن لنت های قدیمی که روی آنها کثیفی و مواد معدنی انباشته شده است، می تواند باعث زنگ زدگی کولر شود، هر زمان که آب باران از کولر سرازیر شده و به سمت لنت می رسد. برای جلوگیری از زنگ زدن همیشه خوب است که در پاییز به جای بهار لنت ها را عوض کنید. اکثر افرادی که برای صرفه جویی در هزینه لنت ها را تعویض نمی کنند، در نهایت باید در درازمدت بیشتر هزینه کنند، زیرا ممکن است مجبور شوند به جای لنت ها، کل کولر را تعویض کنند.

هر چند وقت یک بار باید پدهای کولر صنعتی تبخیری را تعویض کنید؟

1) کاهش جریان هوا

اگر کولر تجاری شما به اندازه گذشته خنک نمی شود، دلیل احتمالی این مشکل می تواند به دلیل ذرات گیر کرده در لنت ها باشد. برای حل مشکل، یک راه حل اقتصادی تعویض لنت ها خواهد بود. با این حال، مشکل را حل نمی کند; توصیه می شود به سراغ عیب یابی بیشتری بروید.

2) انواع مصالح

نوع مواد به کار رفته در لنت ها یکی از عواملی است که تعیین می کند که آیا لنت باید سالیانه تعویض شود یا سال ها دوام می آورد. در حالی که لنت های سلولزی نیاز به تعویض کمتری دارند، لنت های ساخته شده از مواد ارزان قیمت مانند آسپن ممکن است نیاز به تعویض در هر فصل داشته باشند.

3) تعمیر و نگهداری سالانه

به طور کلی، ممکن است نیازی به تعویض لنت ها در هر سال نباشد. با این حال، اگر لنت ضخامت خود را از دست داده است یا اگر مواد فرسوده شده است، بهتر است یک پد جدید تهیه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *