جستجو

ورود/ثبت نام

معایب و مزایای جت هیتر

فهرست مطالب

جت هیترها نوعی از بخاری های گرمایشی می باشند که بعنوان یک سیستم گرمایشی در بسیاری از سالن های مرغداری ، گلخانه ها ، کارگاه ها ، تالارها و … مورد استفاده قرار می گیرند. به کار گیری از این سیستم ها می تواند در بسیاری از مکان ها مفید واقع گردد. در کنار تمامی مزایای این بخاری ها  معایبی کوچکی نیز به همراه آنها میباشد. در این مقاله تمامی مزایا و معایب جت هیتر را بررسی کرده و آنها را برای شما بیان می کنیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه ، پیشنهاد می شود تا انتها مقاله با ما همراه باشید.جت هیترها از جمله مهمترین تجهیزات گرمایشی در مکان هایی همچون مرغداری ها ، کارگاه ها ، سالن های صنعتی و … می باشند. به دلیل راندمان بالا و مصرف سوخت پایین ، از جت هیترها بیشتر در سالن های پرورش طیور استفاده میشود. دستگاه های قدیمی علاوه بر سرانه مصرف سوخت زیاد و خطراتی که داشتند امروزه دیگر قابل استفاده نیستند. جت هیترها در زمینه تولید گرما برتری های فراوانی دارند.

جت هیتر چیست و چگونه کار میکند؟

جت هیتر ، نوعی بخاری موشکی می باشد که در آن هوای گرم کوره توسط فن به محیط پرتاب میشود. جت هیترها در دو نوع اگزوز دار و بدون اگزوز تولید میشوند. همچنین این دستگاه ها در مدل های گاز سوز ، گازوئیلی ، دوگانه سوز و برقی طراحی میگردند. در نوع جت هیتر بدون دودکش ، راندمان تولید گرما بسیار بالا است. توسط یک جت هیتر می توان دمای محیط را به ۵۰ درجه سانتی گراد رساند. این دستگاه ها با قدرت هوادهی حاصل از فن ، یک جریان هوای گرم ایجاد میکنند. در ساخت جت هیترها از بدنه استیل استنلس ، کوره استیل استنلس نسوز ، فن دمنده ، پمپ سوخت رسانی اروپایی استفاده میشود. گرما در جت هیترها مستقیما از شعله و کوره گرفته میشود. لذا برای جهت دهی آتش و ترکیب سوخت با هوا ، از شعله پوش در جت هیتر استفاده میشود. به کمک این شعله پوش ، شعله های آتش از دستگاه بیرون نمیزنند و در داخل کوره باعث گرم شدن بیشتر آن میشوند. در نتیجه فن ، گرمای بیشتری به بیرون منتقل میکند. جت هیترها مجهز به ترموستات می باشند. بطوریکه توسط این ترموستات ، جت هیتر بصورت خودکار عمل میکند. در جت هیترها برای عدم ایجاد هوای سرد ، فن تا گرم نشدن کوره شروع به چرخش نمی کند. همچنین برای صرفه جویی  انرژی و کاهش دمای دستگاه ، فن کمی بعد از مشعل خاموش میشود.جت هیتر در اصل با احتراق سوخت در درون کوره ، گرما ایجاد کرده و این گرما را توسط یک فن به بیرون پمپاژ می کنند. جت هیتر ها در انواع برقی ، گازی ، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی و تولید می شوند. در هیتر های برقی نیز ، گرما از طریق المنت های حرارتی ایجاد می شود. جت هیترها می توانند دودکش دار و یا بدون دودکش باشند.درهرصورت این  بخاری ها در بیشتر مکان های صنعتی به عنوان بخاری گرمایشی استفاده می شوند و هر کدام مزیت و معایب خود را دارد.

معایب جت هیتر

جت هیتر دارای معایب اندکی میباشد. مخصوصا نوع دودکش دار آن تقریبا هیچ عوارضی ندارد. اما نوع بدون دودکش آن ، گاز CO2 و آلاینده های مضر نیز تولید میکند. البته در این نوع جت هیترها راندمان ایجاد گرما بسیار بالا است. همان طور که ذکر شد از جت هیترهای بدون دودکش بیشتر در مرغداری ها استفاده میشود. مرغداری ها برای تنفس بهتر طیور و رفع بوهای نامطبوع ، همیشه نیاز به سیستم تهویه دارند. از این رو استفاده از جت هیترها در مرغداری کاملا معقول است. در مرغداری در فصل های سرد سال ، با روشن بودن سیستم تهویه ، هوای سرد وارد سالن میشود. در این حالت ، جت هیتر باید گرمای بیشتری تولید کند و در نتیجه سوخت بیشتری مصرف میکند. همچنین این دستگاه ها نباید از تنظیم خارج شوند. زیرا ممکن است گرمای ناخواسته ایجاد کنند و یا در صورت نیاز گرما ایجاد نکند.

مزایای جت هیتر

با وجود برخی معایب جت هیترها ، این دستگاه ها از عمده ترین و پر کاربرد ترین سیستم های گرمایشی در مرغداری ها می باشند. به کار گیری جت هیترها بعنوان سیستم گرمایشی مزیت های زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: 

  • جت هیترها در مصرف سوخت بسیار بهینه تر عمل می کنند. این دستگاه ها در بسیاری از موارد نسبت به سایر سیستم های گرمایشی تا 50 درصد کمتر سوخت مصرف می کنند.
  • این دستگاه ها ، قیمت کمتر و بازدهی بیشتر نسبت به برخی روش ها(مثل گرمایش از کف)دارند.
  • جت هیترها به دلیل بهره گیری از فناوری مدرن ، تأثیر فراوانی در تبدیل ضریب حرارتی دارند.
  • عمر مفید این دستگاه ها بالغ بر15 سال می باشد و دارای استهلاک بسیار پایینی می باشند.
  • نوع برقی آن هوایی کاملا گرم ، پاک و به دور از هرگونه گاز سمی ایجاد می کند.
  • این دستگاه ها به دلیل ایجاد گردش هوایی در داخل ، کار تهویه هوا را نیز آسان تر می کنند.
  • جت هیترها با انواع سوخت های گازی و گازوئیلی و یا دوگانه سوز می توانند کار کنند.
  • راندمان تبدیل سوخت به گرما در جت هیترها بیشتر از هر وسیله گرمایشی دیگر می باشد و تقریبا90 درصد بازدهی دارد.
  • محافظت از جت هیترها آسان بوده و نیازی به هزینه زیادی ندارند.
  • جت هیترها فضای کمتری اشغال می کنند و به راحتی قابل نصب در هر سالنی می باشند.
  • جت هیترها هم در ارتفاع قابل نصب هستند و هم می توان به صورت پرتابل آنها را نصب کرد.
  • مجهز بودن به ترموستات محیطی در جت هیترها باعث تنظیم حرارت محیط به صورت یکسان و عدم هدر رفت انرژی می شود.
  • احتمال آتش سوزی و انفجار در جت هیترها بسیار پایین می باشد. حتی در نوع باکیفیت این احتمال صفر می باشد.
  • جت هیترها به دلیل ایجاد گردش هوایی گرم ،هدر رفت حرارتی را کاهش می دهند.

 

صنعت پرورش طیور و مرغداری در سالهای اخیر به دلیل نیازهای خوراکی به شدت توسعه یافته است. فاکتور ایجاد گرما در محیط های مرغداری ، در افزایش تبدیل ضریب رشد (دان به گوشت ) در پرنده ها بسیار مؤثر می باشد. به همین دلیل وجود یک سیستم گرمایشی در مرغداری ها یکی از الزامات این صنعت می باشد. در پی گذشت سالها ، روش های قدیمی گرمایش مرغداری ها کنار گذاشته شدند. یکی از دلایل اصلی این کار مصرف سوخت بسیار بالا ، عوارض و خطرات زیاد این سیستم ها بود. جت هیترها امروزه بعنوان بهترین سیستم گرمایشی برای مرغدای ها به حساب می آیند. چرا که در عین مصرف سوخت پایین ، راندمان بیشتری نسبت به سایر سیستم ها در تبدیل سوخت به حرارت دارند.

به دلیل سرانه مصرف سوخت بالا ، استفاده از تجهیزات گرمایشی کم مصرف و پر بازده به حفظ بیشتر منابع طبیعی بسیار کمک خواهد کرد. مخصوصا با توسعه صنعت پرورش طیور ، استفاده از روش های قدیمی تأمین گرما دیگر مردود میباشند. همان طور که در این مقاله ذکر شد ، جت هیترها مزیت های فراوانی دارند و این دستگاه ها در زمینه تأمین گرما بسیار موثر عمل میکنند. از این رو استفاده از جت هیترها ، در مکان هایی همچون ، مرغداری ها، سوله ها ، کارگاه ها و … توصیه میشود.

میتوانید با کیفیت ترین  جت هیترها را از وب سایت اینترنتی هماسل خرید کنید . گروه صنعتی هماسل ،گروه صنعتی و باسابقه  هماسل از بزرگترین  تولید کنندگان  تجهیزات گرمایشی  در داخل کشور مانند نیرو تهویه البرز، شرکت انرژی کشور،شرکت ابسال و. . .  دارای نمایندگی رسمی است . جت هیترهای موجود در این مجموعه از قطعات عالی و راندمان  بالایی  برخودار  میباشند .  محصولات این گروه صنعتی  دارای حداقل 12ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز می باشند.

در صورت داشتن هر گونه سؤال در رابطه با جت هیترها ، میتوانید از متخصصان ما کمک بگیرید. شماره 09129451462_09129451463 جهت مشاوره رایگان در این زمینه می باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *