جستجو

ورود/ثبت نام

کولر پلیمری و مزایای آن

فهرست مطالب

کولرهای پلیمری 

کولر پلیمری سلولزی از جدیدترین سیستم‌های سرمایشی حال حاضر کشور به شمار می‌رود و شرکت‌های زیادی در دنیا این نوع کولرها را به فروش می‌رسانند. این محصول سرمایشی به دلیل کاربرد مواد جدید در طراحی، دارای راندمان بالایی است و از این سیستم خنک‌کننده در ساختمان‌های تجاری و سالن‌های عظیم تولیدی نیز استفاده می‌شود.

نحوه عملکرد کولر پلیمری سلولزی کاملا شبیه به سایر کولرهای آبی است و با استفاده از تبخیر آب صورت می‌گیرد و تفاوت اصلی آن با کولر آبی در بهینه‌سازی اجزای آن است. عملکرد این کولر به این صورت است که هوای گرم محیط پس از تماس با پدهای سلولزی این کولر، گرمای خود را به آب می‌دهد. سپس خنک‌شده و سریعا موجب تبخیر آب می‌شود. در سیستم ذکر شده، آنتلاپی تبخیر آب یکی از اصلی ترین فاکتورهای عملکرد این سیستم است، به علت این که موجب خنک‌سازی هوای گرم تا یک دمای متعادل و پایین می‌شود.

تفاوت‌های اصلی کولر پلیمری با کولرهای آبی معمولی

مقاومت به خوردگی و فرسایش کولر پلیمری سلولزی در برابر آب و سایر فاکتورهای محیطی بسیار بیشتر از دیگر کولرهای آبی است. علت اصلی این مقاومت فوق‌العاده، ساخته شدن بدنه این سیستم سرمایشی از پلیمر است. در کولرهای معمولی دیگر که بدنه فلزی دارند، مطمئنا بدنه کولر با اصابت به آب دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی می‌شود. اما بدنه پلیمری این کولرها باعث عمر طولانی این سیستم سرمایشی قدرتمند خواهد شد. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این کولر با کولرهای آبی سنتی این است که کولرهای آبی معمولی که به طور کل با پوشال‌های ساده کار می‌کنند، اکثر با گذر زمان قابلیت خنک‌کنندگی خود را از دست‌‍ می‌دهند. پوشال‌ها پس از مدتی که با آب تماس دارند دچار خرابی می‌شوند و ویژگی‌های خود را از دست می‌دهند. ولی پدهای سلولزی از ورقه‌های کاغذی سلولزی ساخته شده و عمر طولانی دارند

مزایای کولر پلیمری

بدنه پلیمری در برابر گرمای شدید و همچنین آب مقاومت می‌کند و دچار پوسیدگی نخواهد شد.معمولا سنسور نمایش دمای آب کولر را هم دارد.برای اگزاست هوای داخل کولر، سیستم دور معکوس نیز در اکثر این کولرها تعبیه شده است.این سیستم سرمایشی قدرتمند دارای دو سیستم خروجی برای متصل شدن به کانال می‌باشد.این کولر قابلیت افزایش راندمان تبخیر آب خوبی نسبت به سایر کولرهای معمولی دارد.به کار گرفتن پنل سلولزی به جای پنل پوشالی باعث افزایش دوام و قدرت خنندگی آن شده است.راندمان بسیار بالایی دارد.صدای بسیار کمی دارد.

معایب کولر پلیمری

به دلیل اینکه بسیاری از معایب کولرهای آبی قدیمی در کولر پلیمری برطرف شده‌اند، کولر پلیمری معایب چندانی ندارد و معایب اصلی مرتبط با معایب کلی یک کولر آبی است. برای مثال:

به علت مکانیزم خنک‌کنندگی این نوع کولر، استفاده از آن در محیط‌های مرطوب توصیه نمی‌شود.استفاده از آن باعث افزایش رطوبت در محیط خانه یا محل کار می‌شود.هزینه نصب و تعمیرات و نگهداری متوسطی دارد.

نتیجه‌گیری

کولر پلیمری سلولزی مزایای زیادی دارد که با خرید این محصول متوجه تمامی امکانات آن خواهید شد. برای مثال در سیستم آبرسانی و شناور این کولرها اصلاحاتی نسبت به کولرهای آبی انجام شده است. از آنجائیکه این سیستم، نسخه اصلاح‌شده کولرهای آبی است، به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید کولر آبی دارید و می‌خواهید کمی بیشتر از کولر آبی هزینه کنید، حتما یک کولر پلیمری خریداری کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *