جستجو

ورود/ثبت نام

اجزای کولر آبی

فهرست مطالب

1- بدنه و کف کولرآبی
اتاقک کولر آبی از یک مکعب با یک سقف و یک کف و یک بدنه ثابت و دیواره ها تشکیل شده است . بدنه کولر بایداستحکام کافی را داشته باشدتابه مدت طولانی در برابرگرما وسرما مقاوم باشد . از طرفی کف کولرآبی باید با ورق گالوانیزه با ضخامت مناسب ساخته شود و دارای پوشش رنگ محافظ باشد تا در برابر خوردگی آب و پوسیدگی و … مقاوم بوده و سوراخ نشود.

 

2- دیواره های پوشالی و یا سلولزی
اتاقک کولر آبی از سه یا چهار دیواره متحرک که پوشال یا پد سلولزی در آن قرار گرفته و همچنین یک ضلع ثابت که از طریق یک دریچه با یک قطعه برزنت (در دیواره یا سقف) به کانال اصلی کولر آبی متصل می باشد، تشکیل گردیده است .

3- پمپ آب
وظیفه مکیدن آب از تشتک کف کولر آبی و انتقال آن به بالای دیواره های کولر ( محل پوشال ها و یا پد سلولزی) بعهده پمپ آب در کولرهای آبی می باشد . در تمامی مدل های کولرهای آبی یک محفظه توری شکل بمنظور نگهداری پمپ در داخل محفظه کولر تعبیه گردیده است تا از ورود تکه های پوشال و …. به داخل پمپ جلوگیری نماید.

 

4- موتور
موتور کولر آبی معمولا در  دو سرعت کند و تند قابل تنظیم می باشد . هر چه موتور کولرآبی  با قدرت بیشتری کار کند . مصرف برق آن  نیز بالاتر می باشد .

 

5- تسمه موتور
بمنظور افزایش طول عمرتسمه موتور،  محلی که تسمه بر روی آن حرکت می نماید را بررسی نمایید تا دارای زائده نباشد زیرا در صورت وجود زائده بر روی محل عبور تسمه ، این امر موجب پاره شدن تسمه موتور می گردد.

 

 6- یاتاقان و پره های فن
در صورتی که یاتاقان محل اتصال محور فن هوادهی مناسب نباشد و یا فن تعبیه شده در کولر آبی بالانس نباشد و یا به سختی حرکت نماید، علاوه بر اینکه درصد قابل توجهی از قدرت موتور به هدر خواهد رفت ، بتدریج باعث انتقال لرزه و ارتعاش فن به بدنه و دیگر بخشهای کولر آبی گردیده و کلا عملکرد کولر آبی را بسرعت تهدید می نماید.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *